daily dialogues creëert interactief Instagram filter voor Pearle Opticiens

02-06-2020 (16:29) - Creatie

Social media agency daily dialogues heeft in opdracht van Pearle Opticiens een Instagram filter ontwikkeld waarmee jongeren op speelse wijze bewust gemaakt kunnen worden van hun schermgebruik en de potentiële gevolgen daarvan.
 
Met het interactieve filter, dat de toepasselijke naam Blink of an Eye heeft, kunnen gebruikers door met de ogen te knipperen een robotje rond laat vliegen en gebouwen ontwijken. Want wat blijkt; veel knipperen is goed voor je ogen en zorgt voor ontspanning. Met het spel worden fun en nut aan elkaar gekoppeld. De retro-look van het filter is een knipoog naar computerspelletjes van vroeger.

Blink of an Eye is in samenwerking met onder andere influencers Gio en Nina Schotpoort gelanceerd. Zij wezen hun volgers op de gevolgen van veelvuldig schermgebruik en het belang van ontspanning voor je ogen. Zij deelden hun boodschap via Instagram, Youtube en Tiktok en daagden hun achterban uit om hun eigen scores te verbreken.