De collecte van de toekomst volgens de Hartstichting

06-02-2018 (10:12) - Creatie

De Hartstichting introduceert dit jaar mobiel collecteren bij je vrienden met behulp van Tikkie, huis-aan-huis collecteren via QR iDEAL en de sponsorcollecte. Dankzij deze nieuwe introducties wil de Hartstichting inspelen op behoeftes die spelen bij het publiek als het gaat om doneren.

 

Wat zijn de belangrijkste redenen waarom mensen liever niet collecteren of doneren? Met die vraag is de Hartstichting aan de slag gegaan. “Ik collecteer liever bij mijn vrienden dan bij vreemden” of “ik heb geen cash in huis”. Deze redenen werden meegenomen, met als resultaat drie nieuwe methodes. Op deze manier hoopt de Hartstichting meer collectanten te werven, en uiteindelijk dus ook meer donaties binnen te halen.


de juiste boodschap

Social content bureau We Are Blossom maakte in samenwerking met videoproducent Condept een campagne waarin deze nieuwe manieren werden geïntroduceerd. Binnen de content werden mensen opgeroepen om zich aan te melden als collectant. In de uitingen werden de voordelen van de nieuwe collectevarianten benadrukt, waarbij er gebruik gemaakt werd van targeting waar over na is gedacht. Zo kwam de juiste boodschap bij de juiste potentiële collectant terecht.

Online Adviseur bij de Hartstichting,Victor Romijn: ”Met deze nieuwe manieren van collecteren maken wij het voor mensen laagdrempeliger en makkelijker om te doneren. Collecteren bestaat al meer dan 50 jaar en vormt nog steeds een belangrijke bron van inkomsten. Tegelijkertijd willen wij de mogelijkheden die de technologie ons biedt volop benutten. QR-codes, Tikkies sturen; iedereen kan collecteren en iedereen kan doneren.”

 

credits

Verantwoordelijk bij de klant: Victor Romijn, Judith Tomasoa.

We Are Blossom
Accountmanagement Michon Voncken
Projectmanagement Charley Peereboom
Productie Condept
Creatie Barry de Waal, Rob Kerkers, Robin Raynor, Renske van den Bogaard
Strategie Joris Verhaak, Amber van der Donk