DesignStudio ontwikkelt nieuwe merkidentiteit voor AutoScout24

17-03-2020 (11:03) - Creatie

AutoScout24 heeft een nieuw logo. Het platform voor de online automarkt heeft het oranje-blauwe logo verruilt voor een nieuw, geel ontwerp ‘waarmee de eenvoud, duidelijkheid en mogelijkheden van het platform gemarkeerd worden’. De nieuwe merkidentiteit van het merk is ontwikkeld door DesignStudio uit Londen. 
 
Om de consument nog sneller zijn of haar droomauto te laten vinden, introduceert AutoScout24 een nieuw design voor al haar platformen in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Oostenrijk en Spanje. Alle  merkelementen van het bedrijf zijn vernieuwd, zoals typografie, fotografie, illustratiestijl, kleurensets en tone of voice. 
 
Rachel Gómez y Maseland, Country Manager van AutoScout24 in Nederland, licht toe: ‘De nieuwe highlighter-stijl onderstreept, omcirkelt en markeert de belangrijke informatie; op een digitale speelse manier. Zo maken we moeilijke beslissingen voor mobiliteit gemakkelijker, waarbij onze missie luidt: Make it happen.’