Double Dutch en GIPHY lanceren wereldwijde stickercollectie geïnspireerd op topstukken Rijksmuseum

Double Dutch en GIPHY lanceren wereldwijde stickercollectie geïnspireerd op topstukken Rijksmuseum

11-10-2021 (12:59) - Creatie

Het door Inez & Vinoodh opgerichte internationale donatieplatform Double Dutch, dat online giften combineert met digitale kunst, heeft vandaag verschillende kunstwerken uit de collectie van het Rijksmuseum toegevoegd aan hun digitale kaartencollectie; waaronder De Nachtwacht (Rembrandt van Rijn), Stilleven met rozen (Elias van den Broeck) en Het Melkmeisje (Johannes Vermeer). Ter ere hiervan lanceert het art-minded platform samen met GIPHY een – door het Rijksmuseum geïnspireerde – stickercollectie, waarbij de 17e eeuwse topstukken in een nieuw digitaal jasje bewonderd kunnen worden.
 
Ook lanceert Double Dutch een nieuwe website, ontworpen en tot leven gebracht door communicatiebureau KesselsKramer. Vind de volledige Rijksmuseum-inspired kaartencollectie via doubledutch.cash en de GIPHY stickercollectie door te zoeken op ‘DDRijksmuseum’ in de GIPHY-zoekbalk van verschillende sociale apps (o.a. Instagram, WhatsApp, Slack, Facebook, Gmail).
 

Kunstzinnig geven met Double Dutch

Gebruikers van Double Dutch kunnen zonder transactiekosten een digitale kaart kopen met kunstwerken van onder anderen Derrick Adams, Gigi Hadid, en vanaf nu ook stukken uit de collectie van het Rijksmuseum, om naar een vriend sturen. Aan de digitale werken wordt een geldbedrag gekoppeld, dat naar een goed doel naar keuze gaat. Met een eigen digitale ‘wall of art’ kunnen gebruikers het platform ook gebruiken voor het aanvragen van contante giften voor een bepaald doel. De aangesloten internationale goede doelen richten zich op belangrijke thema’s als klimaat, inclusiviteit, gelijkheid en bestrijding van COVID-19; Knot on my Planet, OutRight Action International, Honnold Foundation, Save The Music Foundation, charity: water, Every Mother Counts, Parley for the Oceans, Born This Way Foundation, COVID-19 Solidarity Response Fund, VOW for GIRLS, She’s the First.
 

Nederlandse roots

Door initiatiefnemers Inez van Lamsweerde & Vinoodh Matadin en de vele Nederlandse partners is het wereldwijde platform onherroepelijk verbonden aan Nederland. De samenwerking met het Rijksmuseum is deze zomer ontstaan, omdat Double Dutch haar internationale achterban wil laten zien wat het Rijksmuseum te bieden heeft.
 

Technologie voor het goede doel

Double Dutch maakt gebruik van de gratis Adyen Giving-functie voor liefdadigheiddonaties. Bij deze functie zet Adyen haar technologie in voor het goede doel en neemt de volledige kosten van de donatie voor haar rekening.