Goud voor MassiveMusic bij Transform Awards Europe

03-04-2017 (11:32) - Creatie

Internationaal muziekbureau MassiveMusic is bekroond met Goud in de categorie 'Best Use of Audio Branding' bij de Transform Awards Europe voor de nieuwe muzikale identiteit die het bureau creëerde voor de Premier League.


In samenwerking met brand design agency DixonBaxi, die de nieuwe visuele stijl van de Premier League ontwikkelde, heeft MassiveMusic vorig jaar een compleet nieuwe audio-identiteit gecreëerd voor de meest bekeken voetbalcompetitie ter wereld. Daarnaast hebben DixonBaxi en MassiveMusic samengewerkt om de ‘walk on’ stadion anthem te creëren die aan het begin van elke Premier League-wedstrijd te horen is. 

'Deze award betekent veel voor ons. De reacties van fans over de hele wereld op het nieuwe geluid van de Premier League zijn bijzonder lovend. Het is een geweldig voorbeeld van hoe de samenwerking tussen een creatief bureau, het merk en sonic branding specialisten kan bijdragen aan een nog sterkere merkperceptie.  De nieuwe audio-identiteit wordt consistent ingezet en raakt de juiste snaar bij de doelgroep', aldus Roscoe Williamson, Head of Branding van de Engelse tak van MassiveMusic. 


Spotify & iTunes

Het muzikale thema is zo’n succes dat zelfs de Premier League fans nu EA Games hebben benaderd om de muziek toe te voegen aan de volgende update van de populaire voetbalgame FIFA 17. Daarnaast zijn op YouTube veel ‘bootlegs’ te vinden van de nieuwe audio-identiteit, wat er voor heeft gezorgd dat er een officiële digitale release op Spotify en iTunes zal verschijnen. 

Credits
Creative Agency: DixonBaxi
Music Agency: MassiveMusic
Head of Branding UK: Roscoe Williamson
Producer: Tim Preston
Composer: Mark Adair, MassiveMusic
Managing Director: Paul Reynolds

DixonBaxi | This is Premier League from DixonBaxi on Vimeo.

DixonBaxi | Premier League | Titles from DixonBaxi on Vimeo.


 

DixonBaxi | Premier League | Titles from DixonBaxi on Vimeo.