Hammerfest creëert bewustzijnscampagne #GEENZIN

05-04-2017 (13:16) - Creatie

Seksueel geweld tegen jongens (13-18 jaar) is het thema van de ontwikkelde Amsterdamse bewustzijnscampagne #GEENZIN. De campagne werd gerealiseerd door reclamebureau Hammerfest, dat verantwoordelijk was voor de creatieve invulling en uitvoering. De campagne is een initiatief van Qpido; het expertisecentrum in Amsterdam, gericht op het seksueel gezond en veilig opgroeien van jongeren.


'In Nederland zijn naar schatting 22.000 jongens slachtoffer van seksueel geweld', aldus Petra Hoeve, projectleider bij Qpido. 'Zo’n 1400 van deze slachtoffers wordt herkend, de rest blijft onder de radar. Daarom vinden wij het noodzakelijk om aandacht te vragen voor dit onderwerp. Wanneer je te maken gehad hebt met seksueel geweld, is erover praten nog altijd een taboe. Als het jongens overkomt is dat taboe nog vele malen groter. Wij hopen met #GEENZIN de lans te breken voor deze kwestie.'


#GEENZIN wordt volledig online ingezet en richt zich op Amsterdam. Praat erover is de boodschap van de commercial van 45 seconden. Gezien de actualiteit, is seksueel geweld in de sport gekozen als haakje voor deze video. De campagnewebsite richt zich daarnaast op seksueel geweld tegen jongens binnen de familie- en vriendenkring en op online seksueel geweld.