Het effect van klassieke muziek

24-09-2018 (15:20) - Creatie

Klassieke muziek is niet alleen adembenemend, sommige onderzoeken suggereren dat het ook allerlei positieve effecten met zich meebrengt: meer productiviteit, creativiteit en het zou je zelfs je humeur kunnen verbeteren. Entrée trapt dit concertjaar daarom af met de campagne ‘The Classical Effect’. Een campagne met een reeks in het oog springende animaties die ingaat op het mysterie rondom de wondere werking van klassieke muziek.

 
Charlotte Wichers Hoeth, Marketeer Entrée: “Entrée is de jongerenorganisatie van Het Concertgebouw en het Koninklijk Concertgebouworkest. Eén van onze doelstellingen is om jongeren te interesseren voor klassieke muziek. Met deze campagne geven we jongeren – met een knipoog – extra redenen om ook een keer een klassiek concert te bezoeken. Want wie wil er nou niet slimmer, relaxter of creatiever worden…”
 
 
De campagne is ontwikkeld door NEEW en zal gedurende het concertjaar uitgebreid worden met nog meer animaties, maar ook met activaties die de positieve werking van klassieke muziek bewijzen. “De effecten van klassieke muziek, bewezen of (nog) niet, zijn oneindig. Mochten de eerdergenoemde effecten nog geen reden zijn voor jou om Het Concertgebouw of het Koninklijk Concertgebouworkest te bezoeken, dan word je misschien later dit jaar alsnog gegrepen door een effect dat je zelf wilt ervaren. Je schijnt er bijvoorbeeld ook knapper van te worden ;)…”, vertelt Daphne Koenen, creative bij NEEW.
 
Alle animaties zijn geproduceerd door de design-animatiestudio Jagthund uit Den Bosch.
 

Credits

Bureau: NEEW
Creatives: Daphne Koenen & Timon Zijderlaan
Account: Josien Vink & Charlotte Mattijssen
Strategie: Ruben Beijer
Productie: Jagthund; Roel Kolsteren, Florian Verhagen, Ard Arts
Verantwoordelijk bij klant: Charlotte Wichers Hoeth & Micha Windgassen