Hollywood regisseur Ridley Scott opent kantoor in Amsterdam

13-03-2019 (18:18) - Creatie

De Ridley Scott Creative Group heeft de deuren geopend van haar eerste kantoor in Amsterdam. De wereldwijde 'transmediagroep' ziet creatieve mogelijkheden in Nederland en wil bovendien Europa verkennen.
 
De Ridley Scott Creative Group werd opgericht in 2018 om het collectief van RSA Films, Scott Free, Black Dog Films en Darling Films samen te brengen en biedt het beste op vlak van commerciële, content en entertainmentproductie; het regisseursprofiel omvat de regie van bewegend beeld, fotografie, animatie, illustratie, en creatieve regie. De groep wil de relaties tussen agentschappen in Europa versterken en kansen creëren voor nieuwe en bestaande Europese en wereldwijde klanten, om zo merken te helpen om met behulp van entertainment content door te dringen in de cultuur. Het hoofdkantoor van de Groep zal gevestigd blijven in Londen, met kantoren in LA, New York, Hong Kong en Shanghai.
 

Ross Plummer

De voormalig uitvoerend producent van Wieden+Kennedy, Ross Plummer, zal algemeen directeur worden in Amsterdam. Tijdens zijn loopbaan bij Wieden+Kennedy Amsterdam en Portland heeft Plummer wereldwijde campagnes voor Coca-¬Cola, Honda, Under Armour, EA, ESPN, Netflix, Heineken en Nike geproduceerd. "Ik ben enorm enthousiast om terug te keren naar Amsterdam met de Ridley Scott Creative Group, de industrie in deze stad sluit precies aan op onze focus op creativiteit en entertainment en het biedt de perfecte locatie voor ons Europese kantoor. Ik kijk er echt naar uit om met iedereen, in de hele Groep, samen te werken".
 

Plummer wordt vergezeld door zakelijk directeur Bart Hendrikx. Hendrikx, die ervaring heeft met het oprichten van satellietkantoren voor MassiveMusic in Londen en Parasol Island in Berlijn, en die gewerkt heeft voor 20th Century Fox, VH1, FoxTelevision en Endemol, brengt internationale expertise op het gebied van reclame, televisie, speelfilms en digitale communicatie. "De Ridley Scott Creative Group is de afgelopen vijftig jaar bepalend geweest voor storytelling", zei Hendrikx "En ik kijk er erg naar uit om samen met de bedrijven van de Creative Group en al mijn vrienden en collega's in Europa uitmuntend merkentertainment te maken."