ING introduceert: 20 toetsaanslagen minder

28-08-2017 (11:12) - Creatie

ING start vandaag met ‘ING introduceert’, een vernieuwend communicatieconcept waarin klanten vooruit helpen centraal staat en dat aansluit op het veranderende mediagebruik onder consumenten. J. Walter Thompson ontwikkelde in nauwe samenwerking met mediabureau Mindshare en ING een concept dat laat zien welke rol de bank heeft in het leven van Nederlanders. Een bankvreemde campagne met een knipoog die tegelijkertijd volledig past bij de vernieuwende koers die ING sinds een aantal jaren volgt.

 

Louise Meijer, Manager Branding ING: “In onze communicatie willen we blijven vernieuwen, ons onderscheiden en mensen raken. Met uitingen die herkenbaar zijn en duidelijk bewijzen waar ING voor staat: mensen in staat stellen om zowel privé als zakelijk steeds voorop te blijven lopen. Met ‘ING introduceert’ komt dit allemaal bij elkaar en versterken een aangescherpte media-inzet en creatie elkaar nog meer.”


De winst van 20 toetsaanslagen minder

In het nieuwe communicatieconcept staat niet het product maar het voordeel van klant zijn bij ING voorop. Maar dan met een knipoog. Zo start iedere uiting met de titel ‘ING introduceert’, opgevolgd door onverwachte voordelen als ‘20 toetsaanslagen minder dankzij betalen via QR code’ of ‘makkelijk je geld terug vragen dankzij Betaalverzoek’. Een frisse vorm die ING uitdaagt de belofte om klanten vooruit te helpen waar te maken.


Altijd aanwezig

Met de aangescherpte media-inzet speelt ING in op het veranderende mediagebruik onder consumenten door minder uit te gaan van campagneperiodes, maar continu aanwezig te zijn op plekken waar de klant is. De eerste uitingen van ‘ING introduceert’ gaan over de voordelen die mobiel bankieren oplevert. De campagne start vandaag met een tv commercial, later volgen ook online video’s, online banners, digitale abri’s en uitingen op social media.