Innoveren met bloemen en planten door Vandejong

19-07-2018 (15:08) - Creatie

Vandejong heeft samen met het team van Let it Grow het boek How to Let it Grow gemaakt. In dit boek blikken de hoofdrolspelers Lucas Vos, Silke Tijkotte, Pjotr de Jong, en Irene Rompa terug op twee jaar Let it Grow, het innovatieplatform van Royal FloraHolland.


Directeur bij Vandejong Cyril van Sterkenburg: “Let it Grow is een succesvol voorbeeld van innovatie binnen een corporate cultuur. In How to Let it Grow kijken we op meerdere facetten van dit succes terug, zoals het ontwikkelen van een toekomstbestendige visie, on- en offline communicatie met verschillende doelgroepen en hoe je een beweging in gang zet.” 

 

conventies doorbreken

Het boek gaat over start-ups, een betere toekomst, vernieuwende ideeën, strategische creativiteit, positieve communicatie en het slechten van conventies op weg naar innovatie. Veel organisaties willen innoveren, maar in de praktijk blijkt dit nog niet zo eenvoudig. Voor communicatieprofessionals en CEO’s biedt het boek inspiratie en inzichten die praktisch toepasbaar zijn bij een volgend innovatietraject.

 

bloemen en planten

Let it Grow was het innovatieplatform van Royal FloraHolland. Het platform onderzocht de waarde van bloemen en planten voor een gezonder en gelukkiger leven in steden. Via een incubatieprogramma faciliteerde Let it Grow wereldwijd groene startups en was het de afzender van positieve communicatie rondom ‘urban green living’. Het concept van Let it Grow is ontwikkeld door Vandejong Creative Agency uit Amsterdam. Let it Grow faciliteerde de groei van 15 startups, waaronder Sprinklr, Living Light en Gewildgroei. In 2017 wonnen ze een Dutch Design Award.