KesselsKramer ontwikkelt publiekscampagne 'Maak grijs groener'

KesselsKramer ontwikkelt publiekscampagne 'Maak grijs groener'

13-10-2020 (15:32) - Creatie

Stichting Deltaplan Biodiversiteitsherstel heeft de publiekscampagne ‘Maak grijs groener’ vandaag gelanceerd. De campagne is ontwikkeld door KesselsKramer en roept op tot het herstel van de Nederlandse biodiversiteit.
 
Biodiversiteit staat voor de verscheidenheid van plant- en diersoorten en de balans van al het leven op aarde. In Nederland is dit uit balans met als gevolg dat veel planten en dieren in hun voortbestaan worden bedreigd. Dot is ook nadelig voor een gezonde leefomgeving van de mens. Met de Stichting Deltaplan Biodiversiteitsherstel zetten natuurorganisaties, boeren, burgers, wetenschappers, banken en bedrijven zich samen in voor het herstel van biodiversiteits.
 

Bekend maakt bemind

Matthijs de Jongh van KesselsKramer over de campagne: 'Uit het onderzoek dat we samen met onderzoeksbureau Motivaction hebben gedaan, blijkt onder andere dat driekwart van de Nederlanders niet weet wat biodiversiteit precies is, maar na uitleg vindt bijna iedereen het belangrijk. Dit is precies de reden waarom deze campagne zo hard nodig is. ‘Bekend maakt bemind’, dus met bewustwording zorg je voor betrokkenheid.'  Rens de Jonge van KesselsKramer vult aan : ‘Met ‘Grijs’ als metafoor voor alle industrie, verstedelijking en andere dingen die slecht zijn voor biodiversiteit, en ‘groener maken’ voor alles wat je kan doen om biodiversiteit te herstellen, focust de campagne zich heel bewust op oplossing(en) en niet op de betekenis van het begrip ‘biodiversiteit’.’
 

Handje helpen

Op de site maakgrijsgroener.nl staan talloze tips hoe je biodiversiteit een handje kan helpen. De campagne is onder andere te zien op TV, social media, online, print en outdoor. ‘Maak grijs groener’ wordt mede mogelijk gemaakt door de Nationale Postcode Loterij en het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit.
 
 

Credits:

Opdrachtgever: Stichting Deltaplan Biodiversiteitsherstel
Bureau: KesselsKramer
Illustratie: Merijn Hos
Motion designer: Jurriaan Hos
Geluid: RecSound