Kinderen werken mee aan ontwikkeling chatbot voor ouders

03-03-2020 (11:22) - Creatie

Chatbotbedrijf Watermelon heeft samen met kinderopvang Nummereen een chatbot ontwikkeld. De kinderen van de naschoolse opvang hebben ook een bijdrage geleverd aan chatbot ‘Robin’ die 24 uur per dag beschikbaar is om vragen van ouders te beantwoorden.
 
De kinderen gingen onder begeleiding van medewerkers van Watermelon en Nummereen spelenderwijs aan de slag en programmeerden vragen en antwoorden voor de digitale robot. Anneke Eveleens van Nummereen: ‘Kinderen zijn enorm adaptief en begrijpen meer dan wij volwassenen voor mogelijk houden. Ouders van nu werken vaak allebei en zijn overdag druk. Deze ouders willen wij helpen door meer digitale ondersteuning te bieden op tijden dat het hen uitkomt’.
 
Uit een onderzoek blijkt dat de adaptatie van chatbots en digitale communicatie assistenten enorm is toegenomen. Alexander Wijninga, CEO en mede-oprichter van Watermelon over deze ontwikkelingen: ‘Wij zien een duidelijke toename en verbreding van de vraag naar chatbots. Waar voorheen met name grote corporates gebruik maakten van een digitale communicatie kanaal als de chatbot, is deze markt aan het verbreden. Nummereen is nu de eerste kinderopvang die gaat werken met een chatbot, maar daarna zullen anderen snel volgen.’