Manolo Blahnik lanceert virtueel museum in samenwerking met Ronin Amsterdam

19-11-2021 (12:43) - Creatie

Vanaf vrijdag 19 november wordt ter ere van het 50-jaar bestaan van het haute couture schoenenmerk Manolo Blahnik een virtuele 3D tentoonstelling gelanceerd. ‘A New Way of Walking’ is een digitale reis die creaties laat zien uit de rijke carrière van Mr. Blahník. Digital design bureau Ronin Amsterdam werd gevraagd om mee te werken aan het concept, het ontwerp, en de realisatie van dit virtuele museum waar ruim een jaar intensief aan gewerkt is.
 
Manolo Blahník: ‘I want this to be a space where others can learn and feel inspired to create.'
 
Het wereldbekende schoenenmerk, dat al 50 jaar als familiebedrijf succesvol is, wilde een digitale omgeving creëren waarin hun werk voor iedereen toegankelijk werd. Het uitgangspunt was om de nieuwe collectie en nog niet eerder vertoonde schetsen op een spannende manier te presenteren, die net zo meeslepend aanvoelt als een fysieke tentoonstellingsruimte. Ronin Amsterdam produceerde ‘A New Way of Walking’ in nauwe samenwerking met het Manolo Blahnik team, waaronder Kristina Blahník en Judith Clark, autoriteit op het gebied van modetentoonstellingen.