Mauritshuis maakt museum (digitaal) toegankelijk

09-02-2021 (15:47) - Creatie

Het Mauritshuis start het 2021 goed met de livegang van een nieuw website design en een vernieuwde multimediatour. Het museum uit Den Haag is door digital agency Dept ondersteund bij strategie, technologie en digital marketing.
 
Met de veranderingen wil Mauritshuis de wereldberoemde collectie van kunstwerken in een ander perspectief plaatsen en de interesse van nieuwe doelgroepen wekken. Het nieuwe websiteontwerp is een plezier om naar te kijken en maakt de digitale ervaring gebruiksvriendelijker en interessanter. De fysieke ervaring is ook naar een hoger niveau getild met de verbetering van de multimediatour, die bezoekers door het museum begeleidt op een interactieve en boeiende manier.
 
Digital marketing
Mauritshuis en Dept optimaliseerden de digital marketing aspecten en ontwikkelden originele content concepten om de bijkomende doelgroepen, waaronder jongeren, te bereiken en enthousiasmeren voor een museumbezoek.
 
Sandra Verdel, projectmanager Digital Engagement bij Mauritshuis: “Met de nieuwe website en multimediatour willen we het Mauritshuis positioneren als een laagdrempelig, toegankelijk museum, waar je persoonlijk geraakt wordt door een collectie die je ooit in je leven gezien móet hebben. Dit willen we doen door zelf meer verhalen te vertellen, maar juist ook door anderen aan het woord te laten over onze collectie. Bovendien vormt de nieuwe website de uitvalsbasis voor onze nieuwe digitale programmering. We zijn enorm blij dat Dept ons bij alle facetten, zowel creativiteit als data en technologie, bijstaat.”