MINI Nederland en 180 Kingsday zettten in op kracht van elektriciteit bij wereldwijde lancering

MINI Nederland en 180 Kingsday zettten in op kracht van elektriciteit bij wereldwijde lancering

17-07-2019 (17:37) - Creatie

Om de wereldwijde lancering van het eerste volledig elektrische model van MINI kracht bij te zetten, heeft MINI Nederland samenwerking gezocht met reclamebureau 180 Kingsday voor het creëren van een interactieve mural die de kijker ertoe uitnodigt de kracht van elektriciteit opnieuw te ontdekken.
 
Deze mural van zeven meter lang, ontworpen door 180 Kingsday en uitgevoerd door de Nederlandse kunstenaar Franky Sticks, zal te zien zijn in de Cruise Terminal Rotterdam. Het is een eerbetoon aan de stad en verwijst naar de ambitie van MINI Nederland om passie terug te brengen in het beleven van elektriciteit. De MINI Electric, waarvoor de marktintroductie gepland staat voor maart 2020, heeft een accu die de auto een actieradius verleent van 232 km (WLTP) en die in 35 minuten kan worden opgeladen.
 
De mural, in de herkenbare stijl van Franky met zijn sterk golvende vormen en levendige kleuren, zorgt voor een multisensoriële kijkervaring. Voor de schildering is gebruik gemaakt van geleidende inkt, waardoor de mural werkt als een printplaat. Afgebeeld zijn enkele markante herkenningspunten van Rotterdam, zoals de kubuswoningen van Piet Blom, de Erasmusbrug, de Euromast, maar ook de roemruchte Rotterdamse techno-scene. Wanneer ze door mensenhanden worden aangeraakt, komen de illustraties letterlijk in beweging, als animaties (door Flaton Arts) die oplichten en zich over de gehele wand voortbewegen. Uit de mural klinkt bovendien muziek en geluid, en goed verscholen tussen dit alles bevindt zich een camera voor het maken van de perfecte selfie.
 
Hidde-Jan Haven, hoofd marketing MINI bij BMW Group Nederland zegt: “Met de lancering van de MINI Electric willen we weer benadrukken wat een wonder elektriciteit eigenlijk is, iets waar vaak achteloos aan voorbij wordt gegaan. Voor ons was het belangrijk met iets te komen waardoor de passie voor elektriciteit weer kan oplaaien en onze gasten die straks aanwezig zijn bij de wereldwijde lancering, elektriciteit zullen ervaren op een geheel nieuwe, verrassende manier. 180 Kingsday heeft dat voor ons gerealiseerd.” 
 
Kalle Hellzen, ECD van 180 Kingsday zegt: “De kracht van elektriciteit is zo alledaags geworden, iets waar we normaal niet meer bij stilstaan, dat wij het wilden herontdekken. We wilden de ambitie van MINI om elektriciteit weer te laden met passie duidelijke markeren, op een manier die de waarden van het merk weerspiegelt: speels, energiek en vernieuwend. De stad Rotterdam bood daar het perfecte kader voor, een urban city, als bedrijvige stad helemaal in lijn met MINI."
 

Mini Electric: How we made this. from 180 Kingsday on Vimeo.