NFF lanceert ‘Zie je op het Nederlands Film Festival’-campagne

02-09-2019 (17:46) - Creatie

Het Nederlands Film Festival lanceert de campagne ‘Zie je op het Nederlands Film Festival’ voor de 39e editie van het festival dat plaatsvindt van 27 september t/m 5 oktober in Utrecht. Voortbordurend op de campagne van vorig jaar en het thema ‘De Spelende Mens’ is een frisse, kleurrijke campagne gecreëerd, in samenwerking met Czar Amsterdam.

 
De affiches en commercial tonen acteurs, actrices, makers en producties die te zien zijn tijdens NFF 2019: Josephine Arendsen (Mijn bijzonder rare week met Tess), Daniël Kolf (De Libi), Maarten Heijmans (Wat Is Dan Liefde), Susan Radder (Keizersvrouwen, Joardy Season), Shahine El-Hamus (De Belofte van Pisa, Vals) en Beppie Melissen (Kapsalon Romy, Korte kuitspier). Op de affichebeelden zijn ook de Blikverruimers van NFF 2019 Halina Reijn, Jandino Asporaat en Tim Hofman te zien. De voice-over van de commercial is ingesproken door Oussama Ahammoud, hoofdrolspeler in De Libi, Mocro Maffia en Vakkenvullers.
 
De campagne van het NFF werd ontwikkeld in samenwerking met productiemaatschappij Czar Amsterdam, regisseur Boris Booij en fotograaf Willemskantine. De muziek voor de commercial is samengesteld door Sjam Sjamsoedin. De crossmediale campagne is landelijk te zien in bioscopen, filmtheaters, in de openbare ruimte, bij een groot aantal horeca, culturele en onderwijsinstellingen en online via de eigen kanalen van het Nederlands Film Festival en via derden.
 
Van vrijdag 27 september tot en met zaterdag 5 oktober is het Nederlands Film Festival het podium van Nederlandse beeldverhalen. Negen dagen lang zie je er de nieuwste en beste speelfilms, documentaires, animaties, korte films, televisiedrama’s, interactieve projecten en verdiep je je in talks en masterclasses met inspirerende gasten. Het complete programma staat vanaf vandaag online, tickets zijn te verkrijgen via www.filmfestival.nl