Nieuw design en positionering voor HomeMade

Nieuw design en positionering voor HomeMade

24-02-2020 (11:17) - Creatie

Vanaf vandaag zijn de nieuwe HomeMade verpakkingen in alle Nederlandse supermarkten te vinden. ‘Zowel het logo als de verpakkingen van de bakmixen waren aan vervanging toe’, stelt Annejet Nieboer, Brand Manager van HomeMade Bakmixen. 

Na 16 jaar heeft HomeMade afscheid genomen van het oude logo. ‘Het voelde oubollig aan en niet meer van deze tijd. We besloten om het volledige design goed onder de loep te nemen. Daar hebben we de consument vanaf het eerste moment tot aan de laatste details bij betrokken. Zo hebben we verschillende marktonderzoeken gedaan, focusgroepen georganiseerd, zijn we de straat op gegaan met de verpakkingen en hebben we talloze online enquêtes uitgestuurd waar we om de mening van de consument vroegen.’

Uit de onderzoeken bleek dat de verpakkingen niet bij de positionering en de huidige doelgroep van HomeMade, moeders met kinderen, pasten maar ook niet bij hun nieuwe secundaire doelgroep, tieners. Daar is nu verandering in gebracht. ‘Deze onderzoeken hebben we gedaan in samenwerking met bureaus, maar vooral ook veel zelf. Ik vind het belangrijk dat wij als merk dicht bij onze consument staan. Door zelf met fans in gesprek te gaan doen wij veel meer inzichten op dan wanneer we het van een schermpje lezen.’ Deze verschillende meningen zijn doorvertaald in het design. Het is geen standaard foodverpakking, maar heeft geleid tot verpakkingen met vrolijke, frisse kleuren en speelse elementen. ‘De gezelligheid die je ervaart tijdens het bakken, stralen deze verpakkingen ook uit’, aldus Nieboer.
 

Happiness campagne

De nieuwe verpakkingen zijn vanaf nu in alle Nederlandse supermarkten te vinden. Vanaf vandaag start ook de
Happiness campagne, gericht op het overbrengen van de nieuwe positionering en design. Via verschillende kanalen, zoals TV en YouTube, worden de verschillende doelgroepen aangespoord om aan de bak te gaan. Ook hiervoor zijn de consumenten betrokken gebleven; in alle uitingen, van TV tot social content zijn échte HomeMade fans te zien.