Nieuw design voor Huishoudbeurs

12-11-2018 (09:32) - Creatie

De organisatie van de Huishoudbeurs van RAI Amsterdam heeft De Huishoudbeurs in een nieuw jasje gestoken met een nieuwe huisstijl. De Huishoudbeurs draait om feestelijkheid, ontmoeting en het delen van passie voor onder andere food & drinks, fashion & beauty, wonen en muziek met vriendinnen en familie. Het nieuwe design inclusief nieuw logo moet de Huishoudbeurs naar de 21ste eeuw brengen. Fabrique is het bureau achter de make-over. 
 
 
Jaarlijks komen ruim 225.000 vrouwen naar De Huishoudbeurs. De Huishoudbeurs bestaat sinds 1950 en wie de beurs kent, weet dat het een lifestyle event in de loo der jaren is geëvolueerd  en bedoeld is voor de vrouw van nu, die houdt van een dagje uit en geïnteresseerd is in onderwerpen als Fashion, Beauty, Health, Living, Food, Drinks en Travel.
 

Merkstrategie, positionering en huisstijl

Samen met strategisch ontwerpbureau Fabrique is er een nieuw fundament ontwikkeld die vorm geeft aan de visuele identiteit van de Huishoudbeurs. De samenwerking leidt oner meer tot een fris logo waar gebruik wordt gemaakt van universele iconen die zowel jong als oud aanspreken. Fabrique koos voor een uitsproken stijl. Het logo bestaat uit twee iconen die ieder staan voor een gedeelte uit het woord Huishoudbeurs. 
 

Creative director Fabrique Menno Cruijsen: ‘De nieuwe identiteit en logo Huishoudbeurs vertaalt het woordbeeld naar een dynamische iconenset. De iconen zijn de basis van de nieuwe huisstijl die draait om feestelijkheid, ontmoeting en het delen van passie. Passie voor interieur, koken, eten & drinken met vriendinnen en familie. Het logo verbindt al deze elementen en de flexibiliteit en eenvoud in gebruik van de nieuwe stijl brengt de Huishoudbeurs naar de 21ste eeuw. Modern, dynamisch onderscheidend en futureproof!