Nieuw merk voor CultuurWerkt!

16-02-2017 (12:37) - Creatie

Novel heeft in samenwerking met Vruchtvlees een nieuw merk ontwikkeld voor Bedrijfs Cultureel Abonnement (BCA). Voortaan heet BCA, het cultuurlidmaatschap voor werkend Nederland, CultuurWerkt!. De nieuwe naam, copy, identiteit en website sluiten aan bij de door Novel ontwikkelde merk- en communicatiestrategie.


mooie verhalen
‘Wij maken bezoek aan concertzaal, museum of theater leuk en laagdrempelig. CultuurWerkt! laat medewerkers genieten van mooie verhalen en verbindt bedrijven met cultuurmakers. Zo verrijken we Nederland met creativiteit en nieuwe ervaringen,’ aldus Esther Jousma, directeur van CultuurWerkt!. Dankzij het lidmaatschap van CultuurWerkt! genieten jaarlijks ruim 260.000 werkenden met exclusieve aanbiedingen van cultuuraanbod in heel Nederland. Daarnaast adviseert CultuurWerkt! over de inzet van cultuur op de werkvloer. Jousma: 'Dit nieuwe merk past bij onze ambities om met nog meer bedrijven en organisaties in Nederland te gaan samenwerken.'
 

positieve trends 
‘Als basis voor de nieuwe merkstrategie hebben we ingespeeld op positieve trends in de maatschappij. Cultuurbezoek bevordert creatief vermogen op het werk. Bovendien zijn collega’s dankzij gezamenlijk cultuurbezoek gezonder en gemotiveerder,’ vertelt Maurice Seleky, partner bij Novel. ‘Vruchtvlees heeft vanuit de strategie een prachtige visuele identiteit en website ontwikkeld, waarmee we CultuurWerkt! optimaal positioneren als een nieuw cultureel love brand.’