RA*W zet jong creatief talent in de spotlights met Street Heart challenge

04-06-2021 (13:52) - Creatie

RA*W en Exterion Media lanceren een Digital Out-of-Home challenge genaamd ‘Street Heart’, waarmee ze jong creatief talent in de spotlight willen zetten. De beste en meest creatieve designs zullen een maand lang op alle 2.300 DOOH schermen van Exterion Media draaien. Zo willen ze het werk van jonge creatieven zichtbaar maken voor miljoenen mensen in Nederland.
 
Romy Bulters, RA*W Board Member en Brand Manager bij Exterion Media, licht toe hoe het initiatief is ontstaan: “Het was voor jonge creatieven in deze lockdown een stuk lastiger om hun werk en talent te laten zien. Ze zitten verscholen achter hun schermen en dat vinden wij zonde, want creativiteit moet juist openlijk gevierd worden.”
 

aanmelden

RA*W roept iedereen onder de 30 jaar op om werk in te sturen wat de straten zal kleuren met liefde, vreugde, euforie en positiviteit. De jonge talenten die dit het beste overbrengen, winnen een plek in het digitale netwerk. Werk insturen kan nog tot en met 21 juni. De briefing en aanleverspecificaties zijn hier te downloaden.
 

Vijfkoppige jury

Het creatieve werk wordt beoordeeld door een vijfkoppige jury: Frank de Ruwe (Street artist Frankey), Gyor Moore (Freelance Design Activist), Emilio de Haan (Founder en Creative Director bij HERC), Kim Nieuwenhuijs-Griffioen (Creative Director, Code d’Azur) en Dave Janssen (Creative Concepts Manager bij Exterion Media). Zij kiezen de winnende designs die vervolgens de hele maand juli zichtbaar zullen zijn op het digitale netwerk van Exterion Media.
 
"Dit initiatief is naast gewoon heel tof voor de jonge creatieven, ook heel erg nodig. Nadat we met z'n allen zo een turbulente tijd hebben meegemaakt heeft het zien van positieve berichten in de publieke ruimte zo veel impact, hoe je er mensen mee bereikt, activeert, mee emotioneert, daar zijn geen woorden voor. Ik hoop vooral dat iedereen met een idee (dus ook mensen zonder design achtergrond) zich welkom voelt hieraan mee te doen. Als ik iets zeker weet is het dat iedereen creatief is op zijn eigen manier, en als je dit (samen met je boodschap) kunt vastleggen, hangt jouw werk misschien binnenkort door heel Nederland", zegt Gyor Moore, Design Activist.