Rebranding voor Fairtrade Original

09-04-2018 (10:45) - Creatie

Fairtrade Original heeft een belangrijke missie: eerlijk eten en drinken bereikbaar maken voor iedereen door het ontwikkelen van eerlijke lokale handelsketens. Het merk doet dit sinds 1959 met succes, maar om meer impact te kunnen maken, is groei nodig. Reden voor Fairtrade Original om zich in een ‘original’ jasje te steken. Daarom lanceert het merk op 9 april haar nieuwe huisstijl.
 

Bij veel consumenten heeft Fairtrade Original een keurmerkimago. Fairtrade Original directeur René Bakker: “Wij zijn Fairtrade “avant la lettre”. Toen het keurmerk Max Havelaar op de Nederlandse markt kwam hebben wij Original aan onze naam toegevoegd om het onderscheid duidelijk te maken. Nu, met deze rebranding, willen wij ons imago als foodmerk versterken, meer aansluiting vinden bij de jonge ‘groene’ doelgroep en beter ons unieke verhaal vertellen.”
 
 
Binnen de herpositionering is gekozen voor een nieuw eenduidig logo en een merkstijl met uniek ontworpen vormen, frisse fotografie en een eigen tone of voice. Een huisstijl die de verbinding legt tussen boeren en verwerkers, Fairtrade Original en de Nederlandse consument. Designbureau PROUD Design is verantwoordelijk voor het nieuwe verpakkingsontwerp