RONIN Amsterdam achter nieuwe intelligente service app Tele2

02-07-2018 (14:03) - Creatie

Vandaag wordt de nieuwe Mijn Tele2 app gelanceerd. RONIN Amsterdam tekende voor het concept en het ontwerp. In de service-app is een centrale rol weggelegd voor een intelligente chatbot die de gebruiker op de bekende ‘fun rebel’ manier van Tele2 helpt met al zijn vragen en problemen.
 
 
Sinds de lancering van de vorige Mijn Tele2 app in 2013 is de markt behoorlijk veranderd. Daarom vroeg Tele2 aan haar partners om ’de meest relevante en coolste service-app van een telecom provider’ te ontwikkelen. Een duidelijke ambitie, die aansluit bij het rebelse karakter van Tele2. En een mooie uitdaging voor RONIN Amsterdam en INDIE.
 

Betere ervaring dankzij chatbot

De strategie van RONIN Amsterdam voor de nieuwe app is simpel: geef klanten een persoonlijke, leuke en laagdrempelige merkervaring, iedere keer dat ze Mijn Tele2 gebruiken. Het invullen van die strategie is echter minder eenvoudig, omdat je te maken hebt met verschillende doelgroepen en gebruikersbehoeften. Vandaar dat de ontwerpers kozen voor de centrale rol van een chatbot: een intelligente conversational user interface die actief het gesprek aangaat en gebruikers helpt met hun vragen en problemen. Hoe meer je met de app interacteert, hoe slimmer hij wordt.
 
"De app moet een van onze belangrijkste kanalen zijn voor interactie met onze klanten.” zegt Leslie Hogeveen, Managing Director Consumer Mobile bij Tele2. “Door het ontwerp en de gebruikte technologie kunnen we snel inspelen op de wensen van gebruikers en meegroeien met hun behoeften, ongeacht tot welke doelgroep ze behoren.”
 

Credits

RONIN Amsterdam: Strategy, Concept, UX, Visual Design.
INDIE: Brand partner.