&Samhoud media en Little Chicken achter AR/VR app voor spaaractie Albert Heijn

16-05-2017 (22:43) - Creatie

Albert Heijn heeft deze week een nieuwe spaaractie gelanceerd die kinderen spelenderwijs kennis laat maken met het thema ‘ruimtevaart’. Met behulp van een spaaralbum en 160 ruimtevaartplaatjes, waarvan 23 speciale VR/AR-plaatjes, ontdekken kinderen samen met astronaut André Kuipers de fascinerende wereld van de ruimtevaart.


Kuipers neemt ze mee op een avontuurlijke reis door de ruimte. Na het succes van de Dino-app hebben &samhoud media en Little Chicken de handen ineengeslagen om de digitale component van de ruimtemissie te creëren.

op ruimtereis
Na het succes van vorig jaar, waar gezamenlijk de dino’s tot leven werden gebracht met Freek Vonk, hebben de betrokken partijen de nieuwe spaaractie weer een stap verder gebracht. Jip Samhoud van &samhoud media is dan ook bijzonder trots op het resultaat. “Het is gaaf om kinderen opnieuw naar een plek te laten reizen die normaal onbereikbaar is. In opdracht van Albert Heijn en samen met TBWA hebben we het mogelijk gemaakt dat straks honderdduizenden kinderen letterlijk ervaren hoe het is om op ruimtereis te gaan."

stap vooruit
Volgens Tomas Sala, Creative Director van Little Chicken, is de  AH Ruimtevaart-app ook technologisch gezien een stap vooruit. “Hoe meer kaartjes iemand spaart, des te completer de ruimtewereld wordt en hoe meer er valt te ontdekken voor kinderen. Daarnaast is het nu mogelijk om daadwerkelijk door de VR-wereld heen te vliegen. Dat geeft een ontzettend gave en rijke ervaring.”