Silo creëert persoonlijke campagne Nationale Veteranendag

22-06-2017 (11:01) - Creatie

Sinds 2011 is SILO betrokken bij de Nederlandse Veteranendag. Het bureau ontwikkelt branding, campagne concepten en promotie middelen. Het evenement wordt sinds 2005 georganiseerd op iedere laatste zaterdag van juni om de meer dan 115.000 veteranen te bedanken voor hun inzet in dienst van de vrede, nu en in het verleden. De dag is daarnaast in het leven geroepen voor het bevorderen van maatschappelijke erkenning en waardering van alle Nederlandse veteranen. Bijna 100.000 mensen bezoeken het event.

mensen als wij allemaal
De benadering die SILO dit jaar kiest is een heel persoonlijke. "Veteranen zijn mensen zoals wij allemaal, maar tegelijkertijd dragen ze een bijzondere, en vaak ook zware ervaring met zich mee" aldus René Toneman van SILO. Nederlandse veteranen hebben een zeer diverse achtergrond. Onder hen zijn zowel strijders uit de Tweede Wereldoorlog en KNIL militairen die dienden in de voormalige koloniën, als militairen die dienden in vredesmissies in onder meer Afghanistan, Libanon, Mali, Irak en de Balkan.

visuele vertaling van echte verhalen
In deze campagne tonen we veteranen op een pure en indringende wijze: niet de mens in uniform maar de mens achter het uniform. De indringende blik in combinatie met het silhouet van het uniform geeft ons een hint van wat veteranen in dienst van de vrede hebben meegemaakt. René Toneman: "De campagne portretteert drie veteranen. Niet alleen in beeld maar ook hun ingrijpende verhaal is opgetekend." De verhalen zijn te lezen op de website van de Veteranendag.

Voor de portretfotografie werkte SILO samen met Jeroen Hofman.

 

 

NLVD 2017 from SILO AGENCY on Vimeo.