Spike en LifeHunters creëren multiplatform gameshow

16-07-2018 (14:55) - Creatie

The Spike Room is de nieuwe gameshow van Viacom-zender Spike. Vanavond om 20:30 uur gaat de show in premiere op TV, maar fans hebben de afgelopen weken al een voorproefje kunnen krijgen van de show dankzij de digitale extensie van het format.


In samenwerking met het digitale agency LifeHunters produceerde Spike een show die het merk ademt, van show, tot digitale uitrol en campagne: grensverleggende challenges, vriendschap, fun en once-in-a-lifetime-ervaringen. 


Action driven guilty pleasure

Maurice Hols, Executive Vice President, General Manager Viacom Benelux: “Spike is entertainment op z’n scherpst. Een action driven guilty pleasure zender waarbij we iedere keer weer de grenzen op willen zoeken. The Spike Room sluit hier als format naadloos op aan.”


Continu engaged  

Met The Spike Room had het mediabedrijf als doel een format neer te zetten waarbij de fan continu engaged wordt. Hols: “Echt multiplatform produceren is nog steeds een uitdaging. Met Ex on the Beach Double Dutch hebben we laten zien dat het mogelijk is een format 7 dagen per week te laten leven en de fans mee te trekken in de serie. De positieve (l)earnings van deze MTV-show hebben we meegenomen en doorgetrokken in de productie van The Spike Room en de samenwerking met LifeHunters.” 


Meer dan een TV-format

The Spike Room is hèt voorbeeld van efficiënt produceren, waarbij in de productie niet alleen rekening is gehouden met het neerzetten van een TV show, maar ook met het online gedrag van de doelgroep. LifeHunters bedacht het format en heeft deze in nauwe samenwerking met Spike verder ontwikkeld voor zowel TV als online. Gezamenlijk ontwikkelden ze een 13-weken lange aanpak waarin campagne, digitale content en tv format samenkomen. De show wordt gesupport met een grootschalige campagne onder andere bestaande uit: OOH, radio, TV, print en digital voor brede awareness.  

Erik Hensel, CEO & founder LifeHunters: “The Spike Room is het eerste geproduceerde TV format vanuit LifeHunters. Briljante content maken zit in ons bloed. Of dit nou voor een adverteerder, publisher of tv-zender is: LifeHunters wordt benaderd om haar nieuwe manier van denken waarbij we inzichten en data combineren met creativiteit. The Spike Room is daarom niet alleen een tv-programma, maar een 360 graden content model geserveerd over alle platformen in exact de juiste doelgroep.” 


The Spike Room is vanaf 16 juli iedere maandag om 20.30 uur te zien op Viacom-zender Spike.