Studio Kluif creëert nieuwe identiteit en campagne voor Flevoland

Studio Kluif creëert nieuwe identiteit en campagne voor Flevoland

16-11-2018 (11:56) - Creatie

Op 15 november is de door Studio Kluif ontwikkelde visuele identiteit voor het vrijetijdsmerk Flevoland gelanceerd. Voor Visit Flevoland creëerde Studio Kluif een huisstijl die  voor de vrijetijdssector ingezet gaat worden. In de nabije toekomst zal dit “gebiedsmerk" ook gebruikt worden door overige partners die het merk Flevoland op de kaart zetten. 
 

Met de lancering gaat tevens de campagne “Flevoland lijkt nergens op” van start. Deze campagne heeft als doel het nieuwe merk te laden bij de bevolking van Flevoland en zal na verloop van tijd ook landelijk ingezet gaan worden.
 
De visuele identiteit kenmerkt zich door een krachtig inhoudelijk beeldmerk: het nieuw gemaakte land, omringt door water. De identiteit wordt verder ondersteund door een heldere fotografiestijl waarin de bezoeker centraal staat in het voor Flevoland zo kenmerkende landschap. 
 
De lancering van het vrijetijdsmerk Flevoland vond plaats in de Meerpaal in Dronten tijdens het Vrijetijdscongres Flevoland 2018.