TUI en a friend of mine lanceren Travellr app

10-03-2017 (12:40) - Creatie

Het kiezen van de leukste vakantiebestemming blijft een lastige opgave. Daarom lanceren TUI en a friend of mine Travellr  een app waarmee je supersnel je favoriete vakantiebestemming vindt.
 

Met deze app swipe je door unieke, echte Instagram foto’s van duizenden vakantiegangers in de hele wereld. Aan de hand van hun foto’s beoordeel je de vakantiebestemmingen. Daarnaast kun je aangeven hoe lang je van plan bent weg te gaan en wat je budget is. Een algoritme onthoudt alle gegevens waarmee een verrassende match van drie TUI vakantiebestemmingen wordt gemaakt.
 
Het idee voor de app ontstond tijdens de Reiswerk Studenten Challenge in mei 2016 in Macedonië. Omdat bij veel reisorganisaties vooraf al veel informatie wordt gevraagd, is de keuze in vakantiebestemmingen uiteindelijk beperkt. Edwin Hof, Digital Director TUI Benelux: 'We willen met onze digitale communicatie de millennials aanspreken. Door samen met hen een idee van A tot Z uit te werken, weten we dat deze nieuwe manier van vakanties ontdekken, in lijn ligt met wat zij willen gebruiken. We willen millennials op een ludieke manier laten kennismaken met onze vakanties.'
 
Digital agency a friend of mine, onderdeel van Dept is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de webapp. Marcel van der Heijden, Managing Director: “Travellr is een project wat goed laat zien welke kant we als digitaal bureau op gaan. Het gaat verder dan een campagne en heeft echt de potentie om impact te maken op het business model van de klant. Samen met het team van TUI hebben we de afgelopen maanden keihard gewerkt aan deze eerste versie en we zijn erg blij met het resultaat. De combinatie van foto’s van ‘echte’ mensen vanuit Instagram en een slim algoritme zorgt ervoor dat we verrassende content kunnen bieden op een manier die vooral de millennial generatie gewend is.”
 
a friend of mine is onderdeel van Dept, een internationaal netwerk van leading digital agencies. .