We hebben meer bloemen nodig

12-10-2018 (12:19) - Creatie

We hebben meer bloemen nodig. Dat was de opdracht van Bloemenbureau Holland aan The Gardeners. Om deze strijdkreet kracht bij te zetten en mensen direct het effect van bloemen te laten ervaren, bedacht The Gardeners flowervertising: een triggerende guerrilla-actie die het straatbeeld verfraait en buzz rondom de campagne genereert. Enorme graffiti pieces gemaakt van bloemen poppen op in de steden Amsterdam, Utrecht en Rotterdam. Met de strijdketen ‘Meer lol’, ‘Meer lef’ en ‘Meer samen’. 

 

Influencers en regionale media

Naast een landelijke benadering betrok The Gardeners ook de regionale media en influencers bij de stunt. Per stad is samen gewerkt met influencers om buzz te creëren op sociale media. Met het oppoppen van de bloemenpieces verschenen ook de eerste Instagramposts. De bloggende zussen Tara, Larissa en Serena Verbon gingen op de foto voor de bloemenpiece ‘Meer samen’ (Utrecht). Presentatrice Gwen van Poorten poseerde voor ‘Meer lol’ in Amsterdam. Op de Instagram van Esmee Trouw, Urbanmoms en Aranka van der Voorden verschenen de bloemenpiece ‘Meer lef’ (De Markthal, Rotterdam). De influencers zijn gevraagd lading te geven aan hun strijdkreet. Waarom willen zij ‘Meer samen’, ‘Meer lef’ of ‘Meer lol’? En wat betekenen bloemen hierin? 


De bloemengraffiti is vandaag te bewonderen bij Het Westerpark (Amsterdam), De Neude (Utrecht), De Markthal (Rotterdam).


credits

Bureau: The Gardeners
Creatie: Sjoerd Bongertman en Nikki de la Rambelje
Account: Stephanie van der Klift
Pr: Xanne Liebregts
Bloemenpieces: The Wunderkammer
Fotografie: Jean-Pierre Jans, Pieter Veldstra en Wim Hollemans (ANP Pers Support)
Klant: Bloemenbureau Holland (voor mooiwatbloemendoen.nl)
Verantwoordelijk bij klant: Daan Langstraat


Deze campagne van The Gardeners is ter ondersteuning van de (internationale) campagne van 180Kingsday #wehebbenmeerbloemennodig.