Wonderful Things Magazine van, voor en over designliefhebbers

05-09-2016 (11:57) - Creatie

 
De eerste editie van  WOTH – Wonderful Things Magazine is verschenen. Het magazine dat onder hoofdredactie staat van Mary Hessing, kwam deels via crowdfunding tot stand. Gert Dumbar tekende voor het logo en Jaap van Triest voor de vormgeving van het blad.

Mary Hessing maakt al jaren (woon)tijdschriften en heeft een persoonlijke voorliefde voor design, kunst, food en mode. Voor WOTH werkt ze samen met een team doorgewinterde vormgevers, journalisten, fotografen en stylisten.
 
164 pagina's
Het eerste nummer van WOTH – Wonderful Things Magazine telt 164 pagina’s en heeft interviews met Sabine Marcelis, Sergio Herman, Ellie Uyttenbroek (Exactitudes), Ronald van der Kemp en Hannes van Severen (Muller van Severen). Verder beschrijft Wim Pijbes zijn ommezwaai van het Rijks naar Museum Voorlinden, Job Smeets (Studio Job) zijn jeugdliefde voor auto’s en Jaap Biemans (Coverjunkie) een selectie van magazine covers.

persoonlijk reisverslag

In WOTH no1 ook een reportage over het Arita House in Amsterdam, woonaccessoires met de natuur als inspiratiebron en een persoonlijk reisverslag van architectuurfotograaf Iwan Baan. Verder het huis van kunstenaar Ton of Holland, Casa Paolo e Roberta Cipolletta, het WOTH huis van Mary Hessing en Toon Lauwen, het beste van de Salone 2016 en Things to do; een internationale agenda met design-art-architectuur events.
 
ook een internationale editie
WOTH – Wonderful Things Magazine is een initiatief van Mary Hessing (hoofdredacteur) en haar partner in crime Toon Lauwen (uitgever). Het nieuwe glossy blad is een onafhankelijke Nederlandse uitgave met ook een internationale, Engelstalige editie. WOTH verschijnt 6 keer per jaar en is vanaf 6 september te vinden bij AKO en Bruna winkels, kwaliteitsboekhandels en conceptstores in Nederland en België.
 
crowdfunding
De oprichters van WOTH hebben het magazine deels door crowdfunding gerealiseerd. Bijna 600 supporters kochten een los nummer, namen een jaarabonnement of steunden met een (anonieme) donatie. Daarnaast zijn 10 Founding Partners aan het magazine verbonden. Grafisch ontwerper Gert Dumbar tekende voor het logo en Jaap van Triest voor het typografische concept van de pagina’s.