Yourzine creëert campagnestrategie rondom Aston Martin Red Bull racing team

22-10-2020 (09:27) - Creatie

Yourzine heeft samen met Stichd een internationale digitale campagnestrategie ontwikkeld rondom het Aston Martin Red Bull racing team van Max Verstappen. Het bureau werkt sinds deze zomer voor Fuel For Fans, de internationale officiële webshop voor formule 1-merchandise en -accessoires en onderdeel van Stichd.
 
De eerste campagne werd uitgerold voor de Grand Prix van België. De tweede campagne, rondom de Grand Prix van Portugal op 25 oktober, loopt inmiddels. Yourzine bedacht een herbruikbaar campagneconcept: The Racing Games. Leonie Rombout, Sales Director van Yourzine vertelt: ‘In The Racing Games laten we fans warmlopen voor de vólgende race door ze uit te dagen de uitslag te voorspellen. Dat doen we via paid én
owned kanalen. Ook partner Aston Martin Red Bull Racing zorgde voor aandacht op hun eigen socialmediakanalen. Dit campagneconcept met sterke gamification-elementen creëerde enorm veel enthousiasme rond de race in België en daarmee meer aandacht voor de merchandise van Fuel For Fans.
 
James Rawlins, Digital Marketing Manager bij Stichd is enthousiast over de resultaten tot nu toe: ‘Dankzij de eerste Racing Gamescampagne groeide onze database met ruim 20 procent. Bijna de helft (45 procent) van de bezoekers deed mee aan de actie op de contestpagina. Belangrijke learning: ruim 90 procent bekeek de campagne op een mobile device. We starten natuurlijk een dialoog met de (nieuwe) fanbase. En we kijken uit naar een succesvol vervolg.’