AKO gaat boekenafdelingen Bijenkorf doen

10-07-2018 (10:27) - Economisch

AKO, onderdeel van Audax, neemt per 1 september de bedrijfsvoering van de boekenafdelingen van de Bijenkorf over. AKO wordt ook verantwoordelijk voor het deel van de Bijenkorf-webshop dat boeken en tijdschriften in Nederland en België aanbiedt.


De boekenafdelingen in de verschillende Bijenkorf-winkels worden grondig verbouwd, maar behouden hun kenmerkende Bijenkorf-signatuur. Op 15 september wordt de eerste boekenafdeling nieuwe stijl gepresenteerd in de Bijenkorf Amsterdam. 


Audax-CEO Hubert de Leeuw: “Door deze samenwerking kunnen we heel gericht de brede leesmarkt bedienen en uitgevers helpen hun assortiment daar aan te bieden waar de relevantie het hoogst is.”

 

inkoopkracht

Ninke Gijzel, directeur Inkoop van de Bijenkorf: “AKO is één van de grootste boekhandels van Nederland. Daarmee halen we inkoopkracht en een kwaliteitsassortiment in huis, dat past bij het serviceniveau dat de Bijenkorf haar klanten wil bieden. Het gaat om boeken, tijdschriften en e-readers; een volwaardig aanbod. In vergelijking met AKO winkels zal er binnen de Bijenkorf meer nadruk komen op kookboeken, kinderboeken en koffietafel boeken. Dit zijn boeken die de klanten van de Bijenkorf graag als cadeau kopen voor zichzelf of een ander.”


Casper de Nooijer, COO Audax en portefeuillehouder Audax Retail: “Met onze AKO-vestigingen zijn wij als Audax aanwezig op voornamelijk high traffic locaties zoals Schiphol, treinstations en grote ziekenhuizen. Deze toegankelijke formule is volledig afgestemd op consumenten on the move en biedt een efficiënt en overzichtelijk assortiment met een grote roulatiesnelheid. De boekenafdeling van de Bijenkorf heeft uiteraard een andere, specifieke dynamiek. De verbindende factor is echter het streven om honderd procent te voldoen aan de behoefte van de lezers." 

 


Bureaus

Media

Marketing