AUrate haalt 2,2 miljoen euro op voor verdere groei

30-10-2017 (14:21) - Economisch

De Nederlandse Sophie Kahn (30), oprichter van AUrate, heeft 2,2 miljoen euro opgehaald voor een volgende investeringsronde. Kahn: “Door deze kapitaal-injectie kunnen we ons focussen op de uitbreiding van onze retail- en marketing strategie en breiden we ons team uit met 25 mensen.” 
 

Sophie Kahn studeerde financiën aan Princeton University, maar besloot haar hart te volgen en de mode in te gaan. Na een droombaan bij Marc Jacobs volgde Kahn haar ondernemersbloed en begon in 2014 AUrate. Samen met haar Princeton studiegenoot Bouchra Ezzahraoui ontwikkelt ze gouden, betaalbare juwelen met een edgy look and feel. Na een succesvolle start met pop-up stores in New York en de Hamptons hebben ze nu winkels in Madison Avenue en Soho New York en een groei in sales van 300% ten opzichte van vorig jaar. 
 

Van Doutzen Kroes tot Kendall Jenner 

Het New Yorkse AUrate onderscheidt zich door gouden design sieraden betaalbaar te maken. Sophie Kahn: “Het idee voor het merk is ontstaan vanuit een behoefte. We kwamen in een fase van ons leven waarin we geen zin meer hadden in goedkope wegwerpsieraden. We gingen op zoek naar echte juwelen, maar vonden de meeste merken te duur vergeleken met de kwaliteit. Een mooi sieraad is een investering, maar hoeft niet belachelijk veel te kosten”.
 

Het merk bestaat sinds november 2014 en was in Amerika vanaf dag één een succes. Fans van het eerste uur zijn onder andere Victoria’s Secret model Imaan Hammam en actrice Meghan Markle. Maar AUrate kan nu ook topmodel Heidi Klum, actrice Sophia Bush, Neerlands trots Doutzen Kroes en Kendall Jenner aan hun lijstje toevoegen. 
 
 
Ivesteringen voor AUrate kwamen van Arab Angel Fund, Victress Capital, een groep van vrouwelijke zakenleiders die investeren en ondersteuning bieden aan vrouwgerichte bedrijven met een grote groei potentie. Andere investeringspartijen willen anoniem blijven.
 

Foto: Links Bouchra Ezzahraoui rechts Sophie Kahn

Bureaus

Media

Marketing