B2B marktplaats Ankorstore bereikt unicorn-status met financiering van €250 miljoen

10-01-2022 (10:42) - Economisch

Twee jaar na oprichting unicorn-status bereiken. Het Franse Ankorstore speelt het klaar na een nieuwe Series C-investering van €250 miljoen die leidt tot een bedrijfswaardering van €1,75 miljard. De nieuwe investeringsronde wordt geleid door Bond en Tiger Global, naast EurazeoCoatue en alle al bestaande investeerders: Index Ventures, Bain Capital Ventures, GFC, Alven en Aglae. 
 
Met zijn B2B-marktplaats zet Ankorstore zich in om groothandel te verbeteren voor onafhankelijke merken en retailers. En met succes, want met 200.000 retailers en 15.000 merken als klant is het de snelst groeiende B2B-marktplaats van Europa. Nadat het verkoopvolume tussen 2020 en 2021 met 950% steeg, was met name 2021 een sterk groeijaar, waarin het bedrijf 11.000 nieuwe merken aansloot en het productaanbod groeide tot ruim een miljoen.
 
Nicolas Cohen, co-CEO en mede-oprichter: “Dankzij de investering kunnen we dit beter, sneller én in meer landen doen. We zijn al actief in 23 landen in Europa, maar we willen het liefst fysiek zo dicht mogelijk bij onze merken en retailers in de buurt zitten. Om die reden hebben we al kantoren in Parijs, Londen, Berlijn en Amsterdam, en willen we dit jaar locaties openen in Italië en Spanje.”
 
Nicolas D’Audiffret, tevens co-CEO and mede-oprichter, ziet volop kansen om nieuwe markten te ondersteunen: “We hadden een geweldig team nodig om zo snel te schalen. Ik wil het hele team dan ook bedanken dat ze ons hebben geholpen om in slechts twee jaar te groeien van niets tot een unicorn met 400 collega’s en 15.000 aangesloten merken. Er zijn maar enkele bedrijven die dat in zo’n korte tijd hebben kunnen bereiken. En dit is nog maar het begin van onze missie om onafhankelijke retailers te ondersteunen. We zijn al begonnen om meer toptalent in heel Europa te werven, om onze samenwerking met merken en retailers te versterken en onze lokale sales en support door te ontwikkelen om een hoogwaardige klantervaring te bieden waarin retailers gemakkelijk en risicovrij kunnen inkopen.” 

Bureaus

Media

Marketing