Banenverlies Xenos bij overgang naar CASA

13-03-2018 (10:55) - Economisch

Door een strategische koerswijziging bij Blokker Holding gaan ruim honderd Xenos winkels worden omgebouwd tot de CASA-formule. Daardoor verliest een deel van het personeel zijn baan.  


De eerste vijftig CASA winkels gaan nog voor het einde van dit jaar open. Voor de zomer van 2019 worden alle andere winkels onder de CASA vlag geopend. Het is vooral een verandering van winkelconcept en strategie. CASA is eigendom van de familie Blokker. De nog zestig winkels van Xenos zullen voorlopig nog blijven bestaan, maar de formule van deze winkelketen wordt onder de loep gelegd.


werkgelegenheid

De werkgelegenheid blijft grotendeels behouden, hoewel door deze strategische verandering wel 180 van de 2930 werknemers van Xenos hun baan zullen verliezen. Zij kunnen gebruik maken van een sociaal plan dat al eerder door Blokker Holding met de vakorganisaties is overeengekomen. 


nieuwe strategie

Bij Blokker Holding is het al enige tijd alle hens aan dek om prioriteit te geven aan een gezonde toekomst. De verandering van winkelformule past in die lijn. Andere winkelketens worden zoveel mogelijk ondergebracht bij andere partijen.  


zware boodschap

Jeroen Visser CFO Blokker Holding: “De overdracht van activiteiten past binnen de door Blokker Holding aangekondigde strategiewijziging. De overdracht biedt circa 110 Xenos-winkellocaties en hun medewerkers een nieuwe toekomst. Hoewel er voor ruim 2.750 Xenoscollega’s werk is bij CASA of de resterende Xenoswinkels, moeten wij helaas afscheid nemen van circa 180 medewerkers die op het hoofdkantoor van Xenos en het distributiecentrum hun baan verliezen. Wij begrijpen dat dit een zware boodschap is voor deze medewerkers die altijd hard voor Xenos hebben gewerkt en straks het bedrijf zullen verlaten.” 


Giane Van Landuyt
, CEO van CASA: “Wij zijn blij dat we met de betrokken en professionele Xenosmedewerkers van de 110 winkels onze CASA-formule op goede locaties in Nederland kunnen lanceren. Zo zijn wij in staat om onze vernieuwde commerciële strategie in Europa verder uit te rollen. 

 

 

 

 


Bureaus

Media

Marketing