Blokker benoemt Bas Verheijen tot directeur Marketing & Formule

28-09-2017 (14:15) - Economisch

Blokker heeft vandaag retail-marketeer en strateeg Bas Verheijen benoemd tot directeur Marketing & Formule. Verheijen is een van de mede-oprichters van de online supermarkt Picnic. Daarnaast heeft hij eerder vernieuwing in gang gezet bij C1000, Albert Heijn, Ahold en Procter & Gamble. Hij rapporteert aan de algemeen directeur Blokker, Casper Meijer die tevens CEO is van Blokker Holding.
 

Verheijen (1969) begon zijn carrière bij Procter & Gamble waar hij werkte als Marketing Director voor de Benelux en onder andere Pringles in de supermarkt introduceerde. Na 10 jaar maakte Verheijen de overstap naar Ahold. Hij was als Senior Vice President Marketing van Albert Heijn verantwoordelijk voor bekende marketing-initiatieven als ‘Harry de Supermarktmanager’, de WK-Wuppie-campagne en het jaarlijkse kortingsfestival ‘Hamsteren’. In 2008 werd hij Marketing & Format Directeur bij C1000 met als belangrijkste uitdaging de herpositionering van het verzelfstandigde C1000. In die rol ontwikkelde hij onder meer de Euroweken en de 'rode winkelformule'. In 2012 ging Verheijen een nieuwe uitdaging aan. Met de ambitie om duurzaam bezorgen van boodschappen voor iedereen bereikbaar te maken, lanceerde hij in 2015 als mede-oprichter en marketing directeur de online supermarkt Picnic. In maart 2017 trok hij zich terug uit de leiding van de start-up. Verheijen begint nu aan een nieuwe uitdaging bij Blokker waar hij als marketingverantwoordelijke de vernieuwing en het onderscheidend vermogen van de winkelformule kracht bij zal zetten.    
 

iconisch merk

Bas Verheijen, directeur Marketing & Formule: 'Blokker is een iconisch merk met een prachtig erfgoed en gedreven medewerkers. In de afgelopen twee jaar is er veel geïnvesteerd in vernieuwing. Alle ingrediënten zijn aanwezig om het merk weer enorm te laten bruisen én dicht bij de klant te brengen. Ik draag daar graag mijn steentje aan bij, want Blokker hoort gewoon in de Nederlandse winkelstraat.'

 
De directie van Blokker B.V. bestaat per 28 september 2017 uit: Casper Meijer (algemeen directeur en CEO Blokker Holding), Jacqueline Bongartz-Dorrepaal (financieel directeur), Bas Verheijen (directeur Marketing & Formule) Wim Braafhart (directeur Categorie Management), Corné Mulders (directeur Winkeloperatie) Odile Bocxe (directeur P&O) en Koen van Doorn (directeur Supply Chain).

Bureaus

Media

Marketing