Europese Customer Data Platform aanbieders leiden de industrie in een andere richting

Europese Customer Data Platform aanbieders leiden de industrie in een andere richting

11-07-2018 (09:59) - Economisch

Europese aanbieders binnen de Customer Data Platform industrie (met een omvang van binnenkort 1 miljard dollar) leiden de transitie naar meer geïntegreerde oplossingen; dit volgens een studie van het CDP Institute Europe.


De eerste studie ooit van de Europese Customer Data Platform (CDP) industrie analyseert 21 aanbieders die samen meer dan 1.500 werknemers hebben en meer dan 130 miljoen omzet genereerden in 2018. De Europese aanbieders leveren een kwart van de wereldwijde CDP banen. Aanbieders die in studie aan bod komen zijn: BlueConic, BlueVenn, Boxever, Camp de Bases, Celebrus/D4T4, CommandersAct, ContactLab, CrossEngage, Eulerian Technologies, Fospha, IntentHQ, Invicta, Jahia, LeadBoxer, NGDATA, Nominow, Piwik Pro, PRDCT, RedEye, Splio, and Ysance.


De producten van de aanbieders buiten Europa zijn vaak beperkt tot databasecreatie en statistiek; de meerderheid van de Europese CDP aanbieders bieden daar bovenop ook nog geïntegreerde toepassingen zoals het personaliseren van websites of emailberichten. Systemen met deze toepassingen zijn verantwoordelijk voor bijna alle groei wereldwijd in de industrie van afgelopen jaar; dit volgens de recente analyse, gedaan door het CDP Institute.


“Europese marketers hebben speciale behoeften, zoals ondersteuning voor de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) ook wel GDPR, die vaak het beste worden begrepen door lokale aanbieders.” zegt directeur van het CDP Institute Europe, David Raab. “De ontwikkeling van een Europese CDP industrie zal meer marketers de voordelen geven die CDP’s bieden om volledig gebruik te maken van hun klantgegevens.”


Customer Data Platforms zijn gespecialiseerd in het creëren van een uniforme en persistente klantendatabase. De wereldwijde industrie is met 76% gegroeid in het afgelopen jaar en er wordt verwacht dat het de 1 miljard dollar zal overschrijden in 2019. Gartner noemde recentelijk de CDP een van de top zes marketing technologieën om in de gaten te houden in 2018.

 

RSS feed van de Bureaus pagina

Bureaus

RSS feed van de Media pagina

Media

RSS feed van de Marketing pagina

Marketing