ING introduceert Apple Pay

11-06-2019 (09:51) - Economisch

Apple Pay is nu ook officieel in Nederland te gebruiken. ING kondigt als eerste bank aan om Apple Pay beschikbaar te maken voor klanten. Daarnaast volgen onder meer Coolblue, Pathé en 47 Amac filialen. 


Roel Popping
, directeur Betalen ING Nederland: 'Voor ons als mobielste bank van Nederland is het heel vanzelfsprekend dat we Apple Pay naar Nederland brengen. We bedenken continu nieuwe manieren waarmee onze klanten hun geldzaken nog makkelijker kunnen regelen en Apple Pay past daar heel goed bij. Met Apple Pay betalen onze klanten met het grootste gemak met hun Apple apparaten zowel in winkels als onderweg en thuis.'


ING wordt door Mastercard ondersteund in het beschikbaar maken van Apple Pay voor klanten. In een later stadium is de betaalmethode bovendien beschikbaar voor creditcardhouders. 'We zijn blij ING te ondersteunen bij de lancering van Apple Pay voor hun klanten. Nieuwe betaaloplossingen zoals Apple Pay staan symbool voor de digitale transformatie die wereldwijd plaatsvindt en beantwoorden de behoefte van consumenten die op zoek zijn naar innovatieve betaalmanieren', Arjan Bol, Country Manager Mastercard Nederland. 

 

launching partner

Ook op de website en app van Coolblue kunnen klanten hun bestelling bevestigen met hun vingerafdruk of door gezichtsherkenning. Pieter Zwart, Beginbaas bij Coolblue: 'Vanaf vandaag kunnen onze klanten als een van de eerste Apple Pay-gebruikers in Nederland met hun vingerafdruk of glimlach een bestelling betalen. Afrekenen was nog nooit zo gemakkelijk. Klanten hoeven niet langer een pinpas, creditcard of reader tevoorschijn te halen.' 


Pathé geldt als de eerste en exclusieve launching partner voor Apple in de Nederlandse vrijetijd- en entertainment sector. Doron Kurz, Director Commerce bij Pathé: 'Pathé heeft innovatie als een van de belangrijkste speerpunten op de agenda staan. Om de krachten te bundelen met Apple, een bedrijf dat altijd voorop loopt op gebied van technologische innovatie, voelt voor ons als een fantastische stap om het aankoopproces voor de bezoekers op veilige en betrouwbare wijze nog meer te vereenvoudigen.' 

 


Bureaus

Media

Marketing