LiveChat Service slaat weer buitenlands overnamebod af

28-01-2020 (14:37) - Economisch

LiveChat Service heeft voor de derde keer in een jaar tijd een ongevraagd overnamebod van een buitenlands callcenter afgeslagen. Daarmee kiest het Rotterdamse bedrijf 'opnieuw voor doorgroeien op eigen kracht'.
 
De afgelopen jaren heeft LiveChat Service naar eiegen zeggen grote stappen gezet op het gebied van conversational commerce en groeide is het bedrijf uit tot een wereldwijde speler op dit gebied. Daarmee wekte het de belangstelling van grote internationaal opererende contactcenters. De expertise van LiveChat Service en de ervaring met internationale chatdiensten, softwareontwikkeling en datamining, maakt het bedrijf een gewilde partner.
 

Eigen kracht

De interesse die er is voor overname ziet het bedrijf vooral als compliment. Nick Blom, CEO en oprichter van LiveChat Service licht toe: 'Uiteraard zijn wij het gesprek aangegaan en wij staan ook niet onwelwillend tegenover overnames of wederzijdse investeringen, maar dan moet het complete plaatje wel kloppen. Deze overname zou financieel aantrekkelijk zijn, maar paste niet bij onze visie op de ontwikkeling van het conversatie-landschap. Geld is voor ons geen doel, als we daarmee onze visie los moeten laten. We hebben daarom besloten gewoon op eigen kracht door te ontwikkelen.’

 


Bureaus

Media

Marketing