MADE.COM behaalt eerste winst met online businessmodel

12-10-2017 (15:52) - Economisch

Designbrand MADE.COM heeft haar financiële resultaten gepubliceerd voor het boekjaar 2016 en maakt daarnaast de lancering van het nieuwe crowdsourcing en crowdfunding platform TalentLAB bekend.
 

Met dit platform biedt MADE.COM talentvolle designers wereldwijd de kans hun ontwerpen in productie te zien gaan. De door TalentLAB ontdekte designs gaan 10% uitmaken van alle nieuwe producten die MADE.COM gaat lanceren. In Nederland is de sterke groei mede mogelijk gemaakt door de opening van een flagshipstore op het Rokin in Amsterdam en partnerships zoals met Schiphol.
 
 

Lancering TalentLAB

De komende jaren zullen voor MADE.COM naar verwachting net zo transformerend zijn als de laatste dankzij de lancering van TalentLAB. Dit nieuwe innovatieve crowdsourcing en crowdfunding platform betrekt de loyale achterban van MADE.COM bij de beslissing welke unieke producten wereldwijd onder het merk MADE.COM geproduceerd en verkocht moeten worden. Voor talentvolle designers is dit een unieke kans om toegang te krijgen tot MADE.COM’s grote netwerk van producenten over de hele wereld, klanten en distributie in acht verschillende markten. TalentLAB wordt op 1 november gelanceerd en zal meer dan 200 producten per jaar introduceren in de collectie.

flagshipsore Rokin

Country Manager Damien Poelhekke is erg enthousiast over de behaalde resultaten. “De sterke resultaten en groei bevestigen het businessmodel van MADE.COM met in Nederland als bekroning de opening van onze flagshipstore op het Rokin in Amsterdam. We zien een toenemend momentum van het merk waar naast de sterke marketingmix en groei de klantbelevening centraal staat. De verwachting is dan ook om op korte termijn marktleider te worden in ons segment.”

Bureaus

Media

Marketing