Mastercard gaat startegische partnerships aan voor mkb'ers

22-06-2021 (14:08) - Economisch

Mastercard kondigt vandaag samenwerkingen aan met fintech-platform upSWOT en reisboekingsapp FinalPrice om kleine en middelgrote bedrijven te ondersteunen met oplossingen rondom de cashflow, de grootste uitdaging waar de sector momenteel mee kampt. Het betaaltechnologiebedrijf maakt gebruik van zijn uitgebreide partnernetwerk, inzichten en technologie om zo ondersteuning te bieden bij het casflowbeheer, kapitaal of digitale diensten van mkb’s in de b2b-sector.

De digitale transformatie bracht voor veel spelers in de mkb-sector echter de nodige obstakels met zich mee. Dat leidde vaak tot ernstige domino-effecten, vaak rond de cashflow. Een onvoldoende beheer van de cashflow is voor 82% van de kleine bedrijven reden tot faillissement, ongeacht de sector of grootte. Daarom zijn de oplossingen van Mastercard van belang om dergelijke druk te verlichten en bedrijven soepeler te laten werken.
 

Prognosemogelijkheden emt upSWOT

De samenwerking van Mastercard met upSWOT levert software die belangrijke gegevens en gedragingen analyseert. Dit stelt mkb’s in staat proactief cashflowgerelateerde uitdagingen te beheren en verminderen, door middel van prognosemogelijkheden en realtime relevante aanbevelingen. Daarnaast kunnen banken deze tool gebruiken om meer inzicht te krijgen in de financiën van klanten om zo een gepersonaliseerde aanpak te bieden.
 

Goedkoper reizen door FinalPrice

Terwijl reisbeperkingen steeds verder worden opgeheven perkt FinalPrice, een applicatie voor het boeken van reizen, de kosten van zakenreizen in. Het merk lanceerde als eerste online reisbureau het op abonnementen gebaseerde "travel as a service". Het biedt de laagste en beste prijzen voor reizen door aanbiedingen van talloze leveranciers in hotels, luchtvaartmaatschappijen en autoverhuurbedrijven samen te voegen. Er zijn geen verborgen kosten en dankzij het Mastercard-partnerschap krijgen mkb-bedrijven in heel Europa toegang tot de beste prijzen met exclusieve cashback tot 35% voor zakenreizen.

Marcus O'Toole, VP Head Small Business Segment Solutions Europe bij Mastercard: "Met onze kennis van dit segment en de uitdagingen, met name op het gebied van cashflowbeheer, stellen we onze klanten in staat om het volledige spectrum van mkb-behoeften aan te pakken. We richten ons op het leveren van digitale oplossingen, zoals aangeboden in samenwerking met upSWOT en FinalPrice. Door het proces voor kleine bedrijven te vereenvoudigen, kunnen zij niet alleen overleven, maar ook groeien."

Bureaus

Media

Marketing