McDonald’s Nederland groeit naar recordomzet van ruim €811 miljoen

01-02-2018 (10:46) - Economisch

In 2017 behaalde McDonald’s in fresh & fast food een recordomzet van ruim €811 miljoen, een stijging van 10,9% in vergelijking met het jaar daarvoor. Het aantal gasten groeit en gasten komen ook vaker terug. De 245 restaurants ontvingen bijna acht miljoen nieuwe gasten.


De verklaring voor deze aanhoudende groei is de waardering van de Nederlandse gast voor de verse, snelle bereiding van de eigen bestelling en de steeds nieuwe producten en services die McDonald’s weet te introduceren.


De verse bereiding van alle producten is een direct gevolg van de aanpassing van de keuken van de McDonald’s restaurants in Nederland. Manu Steijaert, algemeen directeur McDonald’s Nederland: “Wij hebben ook vorig jaar samen met onze Franchisenemers weer zo’n € 28,5 miljoen geïnvesteerd in onze restaurants. Bijvoorbeeld in de McCafés, het koffieconcept dat we inmiddels al in 45 restaurants aanbieden. Maar ook de 21 restaurants in vier grote steden die McDelivery aanbieden, met gemiddeld 3000 bestellingen per week. Allemaal omdat we een moderne keuken hebben ingericht waar we onze belofte van fresh & fast food echt waar kunnen maken. Dit alles maakt dat wij in 2017 bijna twee keer harder dan de markt konden groeien.”


Nieuwe producten 

De McDonald’s keuken is volledig ingericht op het eenvoudig laten instromen van nieuwe producten en productvariaties. Nederland is als een van de eerste landen die haar keukenopstelling volledig heeft geïntegreerd met deze productinnovatie-aanpak een voorloper binnen McDonald’s wereldwijd. Andere landen nemen dit productinnovatieproces van McDonald’s Nederland over.

 


Bureaus

Media

Marketing