Mkb stoomt zich klaar voor privacywetgeving

20-04-2018 (10:00) - Economisch

Meer dan de helft van de ondernemers heeft het interne privacybeleid op orde en heeft dit beleid gedeeld met de medewerkers. Iets minder dan de helft van het mkb heeft in kaart gebracht van wie zij persoonsgegevens hebben verwerkt. 


Hiermee is een belangrijke stap gezet in de bewustwording dat zorgvuldig omgegaan moet worden met persoonsgegevens. Dit blijkt uit de eerste resultaten van de privacy scan van juridisch dienstverlener DAS. Ruim 3300 ondernemers hebben de scan ingevuld. Nog tot 25 mei 2018 hebben ondernemers de tijd om de processen die zien op verwerking van de persoonsgegevens vast te leggen. 


vol met onduidelijke begrippen

“Hoewel een groot deel van de ondernemers nog niet lijkt te voldoen aan de komende privacywetgeving, blijkt wel dat zij zich bewust zijn van het belang en de noodzaak”, zegt Carolien Lasonder, senior jurist privacy bij DAS. “Een veel gehoorde opmerking is dat de wetgeving erg ingewikkeld is en vol staat met onduidelijke begrippen. Daardoor zien ondernemers er tegenop om er mee aan de slag te gaan, terwijl zij wel het belang van een goede bescherming van persoonsgegevens onderkennen.” 

 

Bureaus

Media

Marketing