‘Open Economy’ biedt kansen

17-02-2017 (08:00) - Economisch

 Bedrijven hebben geen keuze: om klaar te zijn voor de volgende golf in de digitale revolutie moeten ze investeren in digitale beveiliging. Dat blijkt uit een rapport van The Future Company en Samsung.


Volgens het rapport wordt 2020 een keerpunt: organisaties die zich dan nog niet hebben aangepast, zullen moeite hebben om overeind te blijven in wat Samsung de ‘Open Economy’ noemt. Digitale veiligheid wordt cruciaal en daarnaast is een meer ‘open’ instelling vereist. Wie ruimte inbouwt voor samenwerking, met concurrenten, innovators als talentvolle free-lancers, zal de vruchten plukken van de nieuwe kansen die de Open Economy biedt.
 
 
uitdaging
“De samenwerking met freelancers neemt een steeds grotere plaats in,” zegt Menno van den Berg, Vice President Mobile van Samsung Nederland. “Het vinden van manieren om freelancers op te nemen in organi-saties is een belangrijke uitdaging. De verwachting is dat binnen drie jaar meer dan 7,3 miljard apparaten verbonden zijn met internet1. Een snel digitaliserend en veranderend personeelsbestand zal grote invloed hebben op de bedrijfsvoering. Onafhankelijke medewerkers bepalen mede waar en hoe bedrijven opereren.”
 
 
minder restricties
Door mobiele technologie zijn bedrijven de afgelopen tien jaar opener geworden. Ze beseffen dat samen-werking voordelen kent ten opzichte van een meer ‘gesloten’ businessmodel. Die tendens zal zich intensive-ren, zo voorspelt het rapport. Binnen drie jaar opereren organisaties in een wereld die nog minder restricties kent. Mensen, data en ideeën zijn meer ‘out in the open’. Het is zaak dit in de huidige businessmodellen te integreren en tegelijk de digitale veiligheid te verzekeren. 
 

Europa voorop
Europese bedrijven lopen voorop. Zij passen zich het snelst aan de eisen die de volgende stap in de digitale revolutie stelt aan. Volgens onderzoek van The Future Laboratory gaan bedrijven in de komende drie tot tien jaar steeds meer gebruik maken van een flexibel personeelsbestand. In tal van industrieën zal de innovatie uit nieuwe hoeken komen, bijvoorbeeld door het embedden van start-ups in het hart van organisaties. 
 
 
Klik hier om het hele rapport te downloaden.
 

Bureaus

Media

Marketing