PLUS overtreft opnieuw marktgroei

03-01-2019 (09:12) - Economisch

 

Voor het vijfde jaar op rij heeft PLUS de marktgroei weten te overtreffen. De consumentenomzet steeg afgelopen jaar met 3,8 procent naar 2,47 miljard, terwijl de marktgroei 3,3 procent bedroeg (Nielsen). Het positieve resultaat van de supermarktketen is onder meer te danken aan de focus op e-commerce: de omzet uit online bestellingen steeg afgelopen jaar met 40 procent.


'Het is een prachtige prestatie dat PLUS in deze competitieve branche de markt al vijf jaar op rij weet te verslaan. Ook het aantal prijzen in 2018 laat zien dat de klant de formule waardeert. Zo zijn we uitgeroepen tot Klantvriendelijkste supermarkt, Meest Verantwoorde Supermarkt, Beste Wijnsupermarkt en Beste Vleeswarensupermarkt', zegt Duncan Hoy, algemeen directeur van PLUS.


De hoge klantwaardering geldt onder meer voor de Briljant 2.0 winkels, waarvan er in 2018 tien zijn bijgekomen. Ook het komende jaar gaat PLUS daarom door met het ombouwen van winkels, die zich daarmee gaan richten op vers, gemak en aanbiedingen. 


duurzaam

Daarnaast blijft de supermarktketen bezig met het verduurzamen van het assortiment en de bedrijfsvoering. Zo is er een verscherpt verpakkingsbeleid doorgevoerd, waardoor de milieu-impact moet verminderen. De duurzame lijn leverde PLUS een nominatie bij Coolest Dutch Brands op. 


 

 


Bureaus

Media

Marketing