PLUS realiseert forse omzetstijging

06-01-2021 (15:14) - Economisch

In 2020 heeft PLUS alles op alles gezet om de klant op een veilige manier te blijven voorzien in de dagelijkse boodschappen. Dit resulteerde in een totale consumentenomzet van EUR 3,0 miljard in 2020 (in 53 weken) versus EUR 2,6 miljard in 2019 (in 52 weken). De totale omzetgroei bedroeg ruim 14%. De autonome groei (over 52 weken) was 12%, hoger dan de marktgroei van 9% (bron: Nielsen). Het marktaandeel is gestegen naar 6,7% versus 6,5% in 2019.
 
Duncan Hoy, algemeen directeur van PLUS: “We kijken terug op een zeer bewogen jaar. Nog nooit was onze belangrijke rol in de voedselvoorziening zo duidelijk. Door een veilig werk- en winkelklimaat te creëren hebben wij onze klanten goed kunnen bedienen. Dat resulteert in deze mooie cijfers. Wij realiseren ons dat dit voor veel branches niet is weggelegd. Veel van onze ondernemers hebben samenwerking gezocht met lokale winkeliers, horeca of producenten om ook op die manier ons steentje bij te bijdragen.” 

Bureaus

Media

Marketing