Strategische samenwerking Turner en Bigballs

02-02-2017 (10:49) - Economisch

Turner International's Digital Ventures & Innovation Group gaat investeren in mediasportbedrijf Bigballs Media (BBM). De investering wordt gebruikt om digitaal voetbalplatform COPA90 steviger in het zadel te helpen. 
 
De financiële steun moet zorgen voor een stimulans van de internationale groei, contentproductie en distributie van BBM het vergroten van datamogelijkheden. De commerciële overeenkomst voor meerdere platforms omvat strategische, gezamenlijke contentproductie, de ontwikkeling van branded content voor derde partijen, mogelijkheden voor sponsoring en contentcreatie voor de eigen kanalen van Turner. 
 
Voor BBM betekent het dat het nauwe samenwerking met andere merken binnen Turner’s portefeuille kan bevorderen, zoals Esporte Interativo, Turner Sports en CNN. Aksel van der Wal, head of Digital Ventures & Innovation van Turner: ‘Samenwerken met relevante merken is een belangrijk onderdeel van onze strategie om te concurreren en leiden in het huidige snel veranderende digitale landschap.’ BBM spreekt de ambitie uit om het meest leidende voetbalplatform te zijn als het WK 2018 van start gaat. 
 

Bureaus

Media

Marketing