Te hoge waardering minder betrouwbaar bij online reviews

14-08-2018 (14:20) - Economisch

Een 5-sterren-rating, dat is voor veel bedrijven wel het doel in hun strategie om reviews te verwerven. Niet nodig, want Nederlanders vinden het ook prima om een aankoop te doen bij bedrijven die een 3- of 4-sterren-review hebben. Dat blijkt uit een onderzoek door Trustpilot onder 3.833 Nederlanders.


Chris van Dongen,Team Lead Benelux Markets: "Consumenten zien het misschien als betrouwbaarder als een bedrijf niet per se over een perfecte score beschikt. Goede en slechte reviews publiceren, laat zien dat je als bedrijf niets te verbergen hebt. Het is een teken dat je daadwerkelijk rekening houdt met de mening van klanten en dat je gedreven bent om een steeds betere ervaring te bieden.”

 

open en transparant

Wie een succesvol bedrijf wil hebben dat in staat is om te innoveren en groeien, moet over een open en transparant feedback-mechanisme beschikken,” zegt van Dongen: “Het is van levensbelang om een goede balans van positieve en kritische reviews te hebben; uiteraard met een nette reactie vanuit het bedrijf. Dit, uiteraard om te laten zien hoe goed je het doet, maar ook om als bedrijf te laten zien wat je waard bent wanneer er dingen mis gaan. De consument is ook niet gek, die weet dat er bij elk bedrijf wel eens wat in de soep loopt. Het gaat er om hoe je er mee om gaat, want dát schept uiteindelijk vertrouwen.” 

 

slecht scoren

Slechte scores van één of twee sterren doen het niet goed bij consumenten. Slechts een tiende zou zaken doen met deze bedrijven. 


 


RSS feed van de Bureaus pagina

Bureaus

RSS feed van de Media pagina

Media

RSS feed van de Marketing pagina

Marketing