Toename van 51% in gebruik van 'achteraf betalen' tijdens Black Friday

Toename van 51% in gebruik van 'achteraf betalen' tijdens Black Friday

01-12-2021 (16:55) - Economisch

Mollie, een van de snelst groeiende betalingsverwerkers binnen Europa, onthult zijn jaarlijkse inzichten in de online betalingtrends voor MKB handelaren gedurende Cyber Week (inclusief Black Friday en Cyber Monday). Uit de gegevens blijkt dat aankopen die gebruik maken van 'achteraf betalen' sterk in populariteit toenemen.

De analyse omvat tienduizenden handelaren in heel Europa, voornamelijk uit Nederland, België, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk.


Trends voor Black Friday, Cyber Week en Cyber Monday;

Betaalmethoden en prestaties van handelaren
- Betaling die gebruik maken van ‘achteraf betalen’ zijn van 2019 tot 2020 meer dan verdubbeld. Dit jaar steeg het gebruik hiervan met 51% voor online aankopen.
- MKB handelaren in heel Europa kenden een toename van 102% in het totale volume van transacties op Black Friday ten opzichte van de vrijdag ervoor.
- Voor Cyber Monday was er een toename van 16% in het totale transactievolume ten opzichte van de maandag ervoor.
- De tijdstippen met de hoogste transactievolumes op Black Friday verschilden per land. In Nederland was de belangrijkste winkelpiek tussen 13:00-14:00, in Duitsland 11:00-12:00, in België 16:00-17:00 en in Frankrijk 19:00-20:00.
- 21% van het transactievolume van de Cyber Week, exclusief Cyber Monday, werd behaald op Black Friday.


Categorie inzichten

- Het gemiddelde transactievolumes en de gemiddelde transactiewaarden stegen in de categorieën kleding, schoenen en accessoires, home electronics en sportartikelen.
- De categorie sportartikelen was dit jaar de 'ster' van Black Friday, met een acht keer zo grote stijging van de gemiddelde transactiewaarde als bij kleding, schoenen en accessoires.
- Kleding-, schoenen- en accessoirehandelaren presteerden goed tijdens Cyber Week en Black Friday, maar Cyber Monday bleek de sterkste dag binnen de periode. De volumegroei op Cyber Monday was bijna twee keer zo groot als op Black Friday.
 
De toename in achteraf betalingen suggereren iets anders: een vertekend beeld van verkoopcijfers uit deze Cyber Week. Mensen zouden eens nog wel heel goed veel besteld kunnen hebben, maar ook veel weer retour sturen.

 


RSS feed van de Bureaus pagina

Bureaus

RSS feed van de Media pagina

Media

RSS feed van de Marketing pagina

Marketing