Visa ondersteunt 50 miljoen kleine bedrijven bij economisch herstel

30-06-2020 (14:46) - Economisch

Voortbouwend op jarenlange inzet voor kleine bedrijven, steunt Visa (NYSE:V) met een nieuw initiatief wereldwijd 50 miljoen kleine bedrijven in het herstelproces na de COVID-19-pandemie. In Europa zet Visa zich in om acht miljoen kleine en micro-ondernemingen te steunen.
 
Kleine bedrijven spelen een cruciale rol bij het herstel van gemeenschappen in heel Europa – zij zijn goed voor twee derde van de werkgelegenheid.1 Maar deze kleine bedrijven hebben het moeilijk nu het betaalgedrag van consumenten verandert. Nieuwe gegevens van Visa laten namelijk een verschuiving zien in het consumentengedrag: in sommige Europese landen stijgen de online aankopen met minimaal 25 procent. Daarnaast is contactloos betalen de favoriete betaalwijze voor Europeanen, waarbij ruim twee op de drie aankopen in de winkel wordt gedaan met contactloze kaarten of mobiele telefoons.2
 

Acceptatie online betalingen

Het is belangrijk voor kleine ondernemers om zich aan te passen aan deze veranderende omgeving. Voor velen kan de weg naar herstel echter een uitdaging zijn. Uit onderzoek van Visa blijkt dat bijna de helft van Europese ondernemingen niet in staat is om online betalingen te accepteren.3 Visa helpt daarom kleine bedrijven zich aan te passen en digitale mogelijkheden op te bouwen om de online transitie zo naadloos mogelijk te laten verlopen. Daarnaast wil Visa inspelen op de vraag van de consument naar contactloze betalingen.
 

Toekomstbestendigheid

In Nederland helpt Visa kleine bedrijven om zichzelf te ontwikkelen en ondersteunt het hen in de herstelfase. Dit gebeurt onder andere door middel van een landelijke campagne waarin kleine en middelgrote ondernemingen worden uitgenodigd om hun creatieve ideeën en concepten te delen om hun winkel toekomstbestendig te maken. Op deze manier hoopt Visa met de gedeelde ideeën anderen te inspireren en wil het laten zien hoe ondernemers hun vindingrijkheid kunnen gebruiken om zich aan te passen en te gedijen in deze nieuwe, uitdagende tijden.
 
 
 

Bureaus

Media

Marketing