Wehkamp omzet stijgt met 19%

04-05-2021 (12:36) - Economisch

Wehkamp heeft wederom een sterk jaar achter de rug: de omzet kwam in boekjaar 20/21 uit op €766 miljoen en de retailomzet steeg met 19% in vergelijking met een jaar eerder. De sterke groei werd gedreven door Wehkamp’s sterke inzet op het bieden van meer inspiratie, een breed samengesteld assortiment, excellente productpresentatie en snelle bezorging. Wehkamp verkocht niet alleen meer dames- en kindermode, maar het bedrijf wist ook flink te groeien in de nieuwe focuscategorieën wonen, beauty en met de eigen merken.
 
Ook breidde Wehkamp haar strategische partnerschappen uit met de succesvolle samenwerking met Miljuschka in damesmode. Graham Harris, CEO van Wehkamp: "Dankzij onze lange historie kennen we onze klanten heel goed en die kennis zetten we nu met succes in bij het samenstellen van een perfect en relevant assortiment. Door onze veelzijdigheid zijn we onderscheidend en kunnen we razendsnel inspelen op de veranderende wensen van onze klanten. We hebben ook meer geïnvesteerd in productfotografie en in een nieuwe Creative studio, waardoor de productpresentaties nog beter zijn geworden. Hierdoor kunnen wij onze klanten een optimale winkelervaring bieden die altijd verrassend en inspirerend is. Het resultaat is dat we meer klantbezoeken krijgen van zowel bestaande als nieuwe klanten."
 

Betrouwbaar

Wehkamp zegt zich te hebben onderscheiden door hun klanten zeer betrouwbare en snelle bezorgopties te blijven bieden. Dit is gelukt dankzij ons geavanceerde en bijna volledig geautomatiseerde distributiecentrum, waardoor ze gedurende het hele jaar alle pieken goed konden opvangen. Zo kregen klanten die op 23 december hun bestelling deden, die nog voor kerst binnen.
 

COVID-19

Het is duidelijk dat COVID-19 een aanzienlijke impact heeft gehad op Nederlandse retailers, waaronder enkele partners van Wehkamp. In de afgelopen periode heeft Wehkamp een aantal retailpartners ondersteund, door onder andere voorraden over te nemen en te verkopen en door de producten van deze partners een prominente plek op de website van Wehkamp te geven. Op die manier konden Wehkamp en haar partners hun gezamenlijke klanten, die door de pandemie vaker online winkelden, optimaal blijven bedienen. Daarnaast heeft Wehkamp, waar dat kon, haar partners ondersteund door tijdelijk minder commissie te rekenen.

 


Bureaus

Media

Marketing